Mecheničák ( 476 m.n.m )

Náročnosť:
náročný

Info:

Tento kopec sa nachádza tak isto ako Žibrica v obci Podhorany časť Mechenice ( napravo od pristávačky pod Žibricou).Na vrchu je veľká lúka s ktorej sa štartuje. Je to dosť výrazný kopček nie moc vysoký ale pekný. Veľmi ho nepoužívame ale keď fúka sever dá sa tu v celku pekne posvahovať. Termiku sme tu ešte veľmi neskúšali.

Ako tam lietať:

Lieta sa tu hlavne na SEVER ale dá sa pekne odštartovať aj na ZÁPAD ale je to len pekný vzletík. Na Sever najlepšie lietať pri vetre 3 m/s a viac pretože po štarte sú hneď vrcholky stromov, ktoré treba preletieť.

Načo si dať pozor:

Hlavne na vrcholky stromov hneď po štarte. Západ je úplne v pohode dlhá trávnatá lúka. Svahovať max 4 padáky.

Pristávačky:

Pristávačky pekne vidno z hora sú to rozľahlé lúky pod kopcom a dá sa doletieť aj na pristávačky pod Žibricou. Pristátie úplne bezpečné.

Ako sa tam dostať:

Najlepšie ísť z Nitry smerom na Topoľčany a v Obci Drážovce za žel. nadjazdom odbočiť doprava smerom na Lefantovce, Podhorany(všade sú tabule) v obci Podhorany treba ísť nakoniec dediny a na konci napravo je železničný viadukt. Prejdete popod a cesta Vás vyvedie na lúky (pristávačky). Kopec sa nachádza napravo od Žibrice.( viď foto)

Foto:

no ahojte som zaciatocnik a v celku sa todalo chalani ma dotiahly hore a sup skopca